Service-adviseur

Opleidingsinformatie

Als service-adviseur ben jij de spin in het web als het gaat om het servicetraject ná aankoop. Je bent een belangrijke schakel in het contact met de klant, de werkplaats en het magazijn. Je doet uitdagend en afwisselend werk: geen dag is hetzelfde.

Je bent het aanspreekpunt voor jouw klanten. Vanaf het moment dat ze hun autosleutels bij je inleveren totdat ze de auto weer in ontvangst nemen. Goed luisteren is belangrijk. Jij vertaalt de wensen en vragen van de klant naar je collega’s van de werkplaats. Je geeft begrijpelijke en duidelijke opdrachten en zorgt voor de juiste klantfacturen. Samen met je collega’s doe je er alles aan om de verwachtingen van de klant te overtreffen.

Skills die jij als service-adviseur nodig hebt:
•  Je bent sterk in adviseren; 
•  Je bent een kansenpakker; 
•  Je weet de klant voor je te winnen; 
•  Je kan omgaan met weerstand; 
•  Je schakelt snel en bent flexibel; 
•  Je vindt piekmomenten en drukte een uitdaging; 
•  Je bent sterk in het plannen van werk; 
•  Je houdt overzicht en bent secuur; 
•  Je werkt graag volgens vaste processen; 
•  Je vindt het leuk om service aan te vullen met sales.

Uitdagend? Zeker. Altijd nieuwe ontwikkelingen? Absoluut.
Zie jij jezelf als service-adviseur of ben je net gestart? Pon Academy biedt jou trainingen en opleidingen om jezelf verder te ontwikkelen.

* voor MAN kan het schema afwijken

Schema Service adviseur