Servicemanager

Opleidingsinformatie

In deze opleiding ga je daarmee aan de slag. Hoe kan jij je leidinggevende skills verbeteren? Hoe creëer je een sterk serviceteam? Deze vragen worden op deze opleiding beantwoord. Als servicemanager zorg jij ervoor dat het serviceteam op rolletjes loopt. Je stuurt medewerkers aan, bewaakt processen en zorgt voor een uitstekende klanttevredenheid. Je hebt een scherp oog voor de cijfers in de aftersales en weet hoe jij je team motiveert om samen doelen te behalen. 

Tijdens deze opleiding ontwikkel jij je tot een sterke leider binnen de aftersales. Je leert hoe je een serviceteam effectief aanstuurt, duidelijke werkprocessen creëert en klantverwachtingen overtreft. Je traint jezelf in flexibel schakelen tussen drukke piekmomenten. Ook leer je hoe je commerciële kansen benut en de samenwerking tussen de werkplaats en werkplaatsreceptie optimaliseert.

Wat ga je leren?

  • Je leert hoe je een serviceteam effectief aanstuurt, motiveert en coacht om het beste uit je medewerkers te halen.
  • Je ontwikkelt vaardigheden in werkplaatsplanning, procesoptimalisatie en het bewaken van servicekwaliteit.
  • Je traint jezelf in klantgericht communiceren, commercieel denken en houdt overzicht bij piekmomenten en hoge werkdruk.
  • Je ontdekt hoe je verschillende belangen in balans brengt, hoe je helder communiceert met klanten en samenwerkt met de werkplaatschef.

Uitdagend? Zeker. Altijd nieuwe ontwikkelingen? Absoluut!
Zie jij jezelf als servicemanager of werk je al op een van de dealervestigingen? Pon Academy biedt jou de juiste trainingen en opleidingen om jezelf verder te ontwikkelen.

* voor MAN kan het schema afwijken

Schema Servicemanager